Monday 1 October 2012

Penjaga Ayam Silkie

Ni anak saya, Muhammad Zuhdi ( Zuhud pada agama)nama nya. Dilah yg tolong jaga dan beri ayam makan, sampai ayam nak pecah tembolok. Dedak ayam saya selalu habis sbb dia tolong bg lebih dari maksimum. Ayam Silkie ni di beli dari Rare aves sepasang tapi malang nya yang jantan dah mati di sebabkan Cyroza. Setelah kematian silkie jantan tu la saya belajar cam ne nak handle bila ayam kesayangan kita dijangkiti penyakit tersebut. Saya berkongsi pengalaman tersebut di dalam post " Penyakit ayam".
Tengoklah kalau Silkie ni besar sikit mungkin akan dicari pasangan sesuai buat ia.
Selepas sampar melanda oktober 2012, si silkie ni masih boleh bertahan lagi. Masih sihat lagi . Diharap terus sihat.
Pada 12/12/12 ayam ni dah mula bertelur, disebabkan tiada bapak anak -anak saya dah buat telur goreng. Memang kecil tapi sedap. Makin lama makin banyak telur dihasilkan.

No comments:

Post a Comment