Monday 17 December 2012

Tertipu dgn Ayam Bantam Emas/ Golden Bantam Chicken

Semalam 17/12/2012 saya telah menempah sepasang Batam emas dari En Mansor dari Terenganu. Ini merupak projek terbaru saya selepas semua ayam bantam mati akibat sampar.Menurut nya lebih baik ambil yg induk kerana cepat bertelur dan lebih tahan untuk penghantaran jarak jauh. Jadi, saya pun bersetuju dengan tawaran beliau induk muda baru sekali bertelur. Gambar ni dari mudah.
Harap-harap dapat yg macam ni kot



Gambar akan dimuat turun selepas saya menerima ayam tersebut.

19/12/2012 saya ambil kat stesen bas kerana penghantaran menggunakan bas. Bila sampai saya terkejut sebab ayam bantam emas yg diterima bukan original tapi kacukkan. Jadi siapa-siapa yang nak beli kat mudah.com berhati-hatilah. Cuma yg betina tu nampak keaslian sikit.
Jantan: mempunyai balung papan ,bulu lawi dan kaki hijau kekuning-kuningan.
Betina: OK tapi dah tua , ciri original balung rosecomb kaki coklat kehijauan.
Apapa-pun salah saya juga sebab tak minta gambar dulu, cuma percaya secara lisan. jadi jika ada tuan puan yg beli dari iklan mudah itu besar kemungkinan nanti mungkin macam ayam di atas.


6 comments:

  1. ape la org yg jual tu. penipu tul la. nape x mintak balik duit dan hantar semula ayam tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih keatas keprihatinan anda, tak mengapalah, doakan supaya penjual tu tak tipu org lain sudah.

      Delete
  2. bro kene tgk gbar bru confirm..kdg2 dlm gbar lain yg spai lain....

    ReplyDelete
  3. Salam,bule tau mcmne nk kenal original silver atau gold bantam?

    ReplyDelete
  4. ciri-ciri original, sila link ke link bawah
    http://ayamtanduksatu.blogspot.com/2012/09/ayam-bantam-silver-projek-terbaru-kami.html

    ReplyDelete
  5. cross breed kan saja blik dua induk tu bro.. nanti akan kluar balik baka ori sebright sama ada sama atau lebih baik..

    ReplyDelete